Verhuurbemiddeling

Bij het verhuren van uw woning komen flink wat zaken kijken. Het kan daarom gewenst en erg fijn zijn om een verhuurmakelaar aan uw zijde te hebben die niet alleen uw belangen behartigt bij het vinden van een juiste huurder, maar u ook adviseert en begeleidt in het regelen van aanverwante zaken bij verzekeringen, een VVE, kredietverstrekker of bijvoorbeeld de gemeente.

No cure no pay

We werken op basis van ‘No Cure no Pay’. We brengen onze dienst pas in rekening wanneer ons werk erop zit.

Onze werkwijze stapsgewijs uitgelegd:

  1. Kennismaking Graag maken we met u een afspraak om nader kennis te maken en u te informeren over onze werkwijze, de risico’s en valkuilen en de verwachtingen van de huurmarkt. Dit doen we het liefst op de locatie die verhuurd gaat worden. Dan krijgen we namelijk meteen de feeling en kunnen wij u het beste adviseren.
  2. Woningpresentatie We bepalen samen met u de huurprijs (op basis van de WWS) en verzamelen alle gegevens die nodig zijn voor de advertentie. We maken met u een afspraak om foto’s te maken in de woning ten behoeve van de woningpresentatie op onze website, Pararius.nl, Funda.nl en diverse andere verhuurplatforms. Verder bieden we de woning ook onder andere aan op onze social media kanalen en bij onze zakelijke partners. Het maken van de advertentie en het online adverteren van de woning kan vaak al binnen 24 uur na het maken van de foto’s.
  3. Bezichtigingen Vanuit alle kanalen zullen we geïnteresseerden verzamelen. Met hen maken we afspraken om de woning te bezichtigen. Dit doen we zoveel mogelijk persoonlijk, zodat we tijdens de bezichtiging een goede indruk van de persoon kunnen opdoen. Lukt dat niet dan bundelen we de geïnteresseerden. Natuurlijk laten we dit vooraf aan u weten en gaan bezichtigingen in overleg met u en, wanneer van toepassing, met de huidige huurder. Ook na de bezichtiging houden we contact over de bevindingen van de kandidaat.
  4. De juiste match Natuurlijk is het belangrijk om zo snel mogelijk een huurder voor uw woning te vinden, maar nog veel belangrijker vinden wij het om een goede, betrouwbare en passende huurder te vinden. Iemand die met zorg omgaat met uw woning en de woning behandeld alsof het die van hen is. En ook niet minder belangrijk: een stabiele huurder met een toereikend inkomen, nette arbeidsovereenkomst en potentie om voor lange tijd de woning te huren. Dat verzekert u immers van zo lang mogelijke huurinkomsten zonder leegstand. Die inkomsten zijn uw belang en daarom ook die van ons. Een uitgebreide screenen van de perso(o)n(en) vinden wij zeer belangrijk en wordt door ons uitvoerig behandeld. We stellen u natuurlijk op de hoogte van onze bevindingen.
  5. Huurovereenkomst Voordat we de huurovereenkomst opstellen zorgen we dat alle partijen akkoord zijn met eventuele voorwaarden en alle neuzen dezelfde kant op staan. Een soort final check. Wanneer een kandidaat huurder door u wordt geaccepteerd kunnen we starten met het opstellen van de huurovereenkomst. Zodra de overeenkomst is opgesteld sturen we deze ter controle naar u toe en bij akkoord sturen we de overeenkomst digitaal op ter ondertekening. Niet geheel onbelangrijk is om te controleren of er wellicht andere nodige documenten moeten worden getekend. Soms is het nodig om een gebruikersverklaring, huishoudelijk reglement of andere documenten te laten tekenen. Hospa Rentals houdt de verhuurmarkt nauwlettend in de gaten. U kunt er zeker van zijn dat de huurovereenkomst dat wij in samenspraak met u opstellen voldoet aan de laatste eisen op het gebied van de huurwetgeving.
  6. Overdracht Samen met de huurder plannen we een geschikt moment om de overdracht te doen op de eerste dag van de huurovereenkomst. Tijdens de overdracht maken we een compleet woningopname rapport met foto’s, opmerkingen en overhandigen de sleutels. Het rapport wordt digitaal toegereikt aan alle betrokken partijen en dienst als bewijs van oplevering.
  7. Nazorg Na de overdracht zorgen we, wanneer gewenst, voor de aansluiting met alle voorzieningen in de woning voor de huurder. Verder ontlasten we u graag van alle zaken rondom de verhuur van uw woning middels onze beheermodule. We verzorgen commercieel, technisch en administratief beheer. Dit doen we voor slechts €75,- per maand. U leest er meer over op onze pagina vastgoedmanagement. Uiteraard helpen we u ook zonder beheer graag met uw vragen.  

Service op maat

Bent u op zoek naar slechts een deel van de bovenstaande service? Omdat u bijvoorbeeld zelf al een huurder heeft gevonden, maar wel alles juridisch goed wilt laten vastleggen, dan is het ook mogelijk om een deel van onze service af te nemen. Neem contact op met een van onze collega’s voor meer informatie.

Neem contact op